Ha elindul a vonat… a győri pénzügyőr klub nyugdíjasai felszállnak, mert utazni jó! Tettük ezt csütörtökön maroknyi csapattal, a fővárosi helyi közlekedést igénybe véve a 16-os autóbusszal a Mátyás templomnál landoltunk. Reggel még kellemes idő fogadott, később már melegebb, de az árnyékos fák, épületek árnyékában vidáman sétáltunk. A környezet csodálata után bementünk a Mátyás-templomba, az eredeti neve Budai Nagyboldogasszony templom, amelyről köztudott, hogy Mátyás-király mindkét esküvőjét itt tartották. Sok megrázkódtatást átélt templomot gyönyörűen felújították, az eredeti állapot visszaállítását csodálhattuk meg. Ebben óriási feladatot kapott Schulek Frigyes 1874-96 között. Második világháborúban Buda ostrománál nagy károkat szenvedett, de 2013 végére sikerült visszaállítani a budavári templom régi fényét, amit mi nyolcan megcsodálhattunk. Megható volt a főkapu melletti Loretói kápolnában Mária szobra, amely megmaradásának a török időkből származó történet szolgál. Jelenlegi kegyszobor egy márványból készült másolata látható az elveszett eredetinek.

Legnehezebb feladatnak bizonyult a torony megmászása, amely kettő pihenő iktatásával sikeres volt, „letapostuk” a 197 lépcsőfokot oda és vissza. Viszont a csipkés torony karzatáról a kilátás kifogástalan volt, kárpótolta a fáradtságot. Alkalmat megragadva fotóztunk és videóztunk a félórás mászás után. Közelről gyönyörködtünk a Zsolnai porcelán tetőcserepekben, amelyből 150 ezer borítja a templom tetejét. A déli harangszó megkezdése előtt sietősen lejöttünk az 55 méteres magasságból, hogy a 4400 kg súlyú Krisztus-harang kárt ne tegyen hallójáratunkban. Az árnyékos részen lévő padokon pihegve hallgattuk a harang „énekét”! Rövid pihenő után tovább haladtunk.

Halászbástya, amely egykor halpiacként szolgált, immár teljes pompájában csalogatta a látogatókat. Rendkívül népszerű, lenyűgöző látványt nyújtó teraszán már a magyar nyelv mellett idegen nyelvű látogatók is voltak. Nekik is szólt a bástyák egyike alatt játszó hegedűs. Játékát megjutalmazva igazi pénzérmével lépcsőn lefelé haladtunk.

A templom és a halászbástya közötti téren lévő Szent István király bronz lovasszobra mellett fényképezgettünk, majd a vár egyéb nevezetességeit megnézve a Siklót és a meredek oldalt igénybe véve jutottunk le a felújítás alatt lévő Lánchídhoz. Villamosra ülve a Várkert-bazáron töltöttünk egy órát, majd ismét a villamossal és a metróval a Keleti-pályaudvarra érkezve hazafelé vettük az irányt.