Bemutatkozik a NAV NYOSZ Egri Adóügyi Nyugdíjas Klubja

Szalayné Ostorházi Mária akkori Igazgató Asszony hívta fel Cseh Istvánné Gizike figyelmét arra, hogy a NAV-on belül működik a Nyugdíjasok Országos Szövetsége és lehetőség lenne a Heves megyei Igazgatóságon belül is Nyugdíjas Klub létrehozására. Csehné Gizike akkoriban lett nyugdíjas és nagyon jó gondolatnak tartotta ezt a felvetést. Az Ő szervezésének köszönhetően alakult meg klubunk 2012. december 12-én 23 fővel. Jelenleg már 44 fő tagja közösségünknek.

Klub összejöveteleink helyszíne a Heves megyei Igazgatóság vendégháza, melyet Igazgató Asszony, majd az őt követő Lukács György Igazgató Úr biztosított és biztosít számunkra a mai napig, ahol minden hónap második szerdáján jövünk össze a klubtagokkal. Első összejövetelünkön megválasztottuk a tisztségviselőket. A klub vezetője Cseh Istvánné Gizike lett, a pénztárosunk pedig Sebők Lászlóné Jolika. Mindketten azóta is betöltik ezt a tisztséget minden klubtag nagy-nagy megelégedésére. Kulturális felelős kezdetben Sütő Margit volt, de ő erről a tisztségről lemondott egyéb irányú elfoglaltsága miatt. Őt ezen a poszton Papp Mária váltotta, aki szívén viseli a klubtagok kulturális tájékoztatását. Kialakult egy munkarend is nálunk. Minden klubtag minden év végén, illetve a következő év elején javasolhat programot, kirándulást, egyebet. Ezekből a javaslatokból áll össze az évi programterv.

Hogy szalad az idő! 2020. december 12-én voltunk 8 évesek. Ez alatt a 8 év alatt rengeteg minden történt klubunk életében, szinte felsorolni is nehéz.

No de lássuk:

Minden évben tervezünk egy-két autóbuszos kirándulást. Ennek keretében jártunk országhatáron belül: a Jeli Arborétumban, Pannonhalmán, Kisbéren, Ipolytarnóson, Vácrátóton a botanikus kertben, Kecskeméten, Mátraverebély-Szentkúton, Hatvanban a Mátra múzeumban, Gyöngyösön az Orczy Kastélyban, Budapesten megnéztük az Országházat, a Tropikáriumot, jártunk a Margit-szigeten, Gödöllőn a Grassalkovich kastélyban, Visegrádon, Esztergomban és Párkányban, Szentendrén a Skanzenben, Boldogkőváralján, Vizsolyban, Szerencsen, Tatán, Majk-pusztán,  Herenden és számtalan gyönyörű helyen. Tettünk kirándulásokat tömegközlekedési eszközökkel is: Kisnánán, Hatvanban, Miskolcon, itt megnéztük a Seuzo kincseket, jártunk Pélyen Törőcsik Mari szülőházában, Szomolyán és Noszvajon is tettünk kirándulást, voltunk a kerecsendi Berek-erdőben az odvas keltike virágzása idején, jártunk Makláron a Tengerész múzeumban, meglátogattuk Andornaktályán a Bányász múzeumot, kirándultunk Szilvásváradon és lehetne sorolni a helyeket ahol megfordultunk.

Országhatáron kívül főleg Szlovákiában: Komáromban (Komarno), Füleken, Rozsnyón, a Betléri kastélyban, Kassán kirándult a klubtagság.

Helyi nevezetességeket is fel szoktunk keresni: Rác templom, Sport Múzeum, Beatles Múzeum, Egri Főegyházmegyei Könyvtár, Líceum, Csillagvizsgáló, Érseki Palota Látogató Központ, Egri Vár, Város a Város alatt, stb.

Klubtagjaink közül néhányan a társigazgatóságok vendégházait igénybe véve több napos kiránduláson jártak pl.: Pécsett, Győrben, Debrecenben és Szombathelyen is.

Évek óta tartó barátság fűz a Nógrád megyei Nyugdíjas Klubhoz. Évente kétszer találkozunk: egyszer Salgótarjánban, egyszer pedig Egerben. Ilyenkor mindig a vendéglátó gondoskodik tartalmas programokról és finom ebédről, valamint meg is ajándékozzuk egymást. Mivel mindkét városban szinte már mindent megnéztünk, közös elhatározás, hogy a jövőben közösen teszünk kirándulást adott helyen, ahol közösen nézzük meg a látnivalókat.

Társ kluboknak, akik városunkba látogatnak, szívesen segítünk a programok összeállításában és kísérjük el őket ezeken az utakon.

A rendelkezésünkre bocsátott vendégházban is rendezünk programokat. Minden évben kétszer köszöntjük a névnaposokat és a kerek évfordulósokat. Ilyenkor klubtagunk Balázs Béla főz finomabbnál finomabb ételeket a vendégház udvarán bográcsban és az ünnepeltek házi készítésű süteményekkel kedveskednek a jelenlévőknek.

Farsangkor Tóth Tiborné Ági helyben sütött isteni farsangi fánkjait kóstolhatjuk a tagok  által hozott házi készítésű lekvárok kíséretében. Szerveztünk már több alkalommal a klubtagok részére keresztrejtvény fejtő versenyt és rendeztünk még zenei vetélkedőt is.

Vendégeket is szoktunk hívni, akik hasznos információkkal látnak el minket. Így volt már nálunk szépészeti, egészségügyi tanácsadás, jártak nálunk a városi patchwork klub tagjai is, akik megtanítottak a foltvarrás alapvető dolgaira.

Évek óta bevált szokás, hogy a 40 napos böjt kezdetekor részt veszünk a Torkos Csütörtök, valamint novemberben a Márton napi libalakoma rendezvényeken az Expressz Aranysíp étteremben. Ebben aktív szerepet vállal Nagy Jánosné Márti.

Klubunk alapszervezete a Heves megyei Vöröskeresztnek. Ennek keretében segédkezünk a véradásokon, decemberben adománygyűjtésen veszünk részt, ősztől tavaszig a hajléktalanok meleg étel osztásában nyújtunk segítséget, vásárolunk tombolát, ami a rászoruló gyerekek nyári táborozásához járul hozzá, illetve 2 klubtagunk a gyerekek nyári táboroztatásában is részt vesz, három alkalommal pedig Eger Szala városrészében szemetet gyűjtöttünk. Mindezeket a Vöröskereszt nagy megelégedésére.

Sajnos szomorú események is történtek klubunk életében. A 8 év alatt néhány tagtársunkat elveszítettük: Kerekes Istvánné Marikát, Bozsik Lajosné Klárikát, Kiss Lászlóné Böbét, Király Istvánt, Mlinkó Istvánt és elveszítettük régiófelelősünket, Géczy Attilát is. Fájó emléküket megőrizzük.

Végül, de nem utolsó sorban szeretnénk bemutatni gyönyörű városunkat azzal a szándékkal, hogy aki még nem, vagy régen járt nálunk, kedvet kapjon egy kis egri kirándulásra:

Eger az Észak-Magyarországi régió második legnépesebb városa. Jelentős oktatási és kulturális központ. Hazánk egyik legnagyobb bazilikájával, az egri főszékesegyházzal. Számos műemlékkel, múzeummal, régi és új látnivalóval rendelkezik, melyek közül kiemelkedik az egri vár.

Eger gyönyörű barokk város, tele nagyon sok barokk épülettel a belvárosban a Kossuth Lajos utcában és környékén: Líceum, Érseki Palota, Megyeháza, Kis- és Nagypréposti Palota, Buttler-ház, Vagner kanonok háza, stb.

Eger jelentős egyházi központ, itt van az Egri Főegyházmegye Érsekének székhelye. Városunkban nagyon sok templom található, melyek közül legismertebb a Főszékesegyház, mely most van felújítás alatt. A templomok főleg katolikus templomok, de van itt református, evangélikus és ortodox szerb templom is, valamint zsinagóga.

Városunk nagyon sok látnivalóval rendelkezik. Vannak itt kuriózumok is, mint pl.: a Beatles Múzeum, ebből az egész világon 4 található, egyikük a mi városunkban. De említhetjük a Marcipán Múzeumot is, mely Kopcsik Lajos Oszkár díjas cukrászunk munkáit mutatja be. Városunkban található Sportmúzeum is, mely a Megyeháza területén lévő egykori börtön épületében lett kialakítva 1993-ban, amely Magyarország élsportolóinak múltját és jelenét mutatja be.

Reméljük, sikerült a bemutatkozásunk és minél többen kedvet éreznek ahhoz, hogy ellátogassanak városunkba.